Share

Volkswagen Polo, la puterea a VI-a

Modelul Volkswagen din segmentul subcompact s-a lansat prima oară în 1975, iar germanii au venit acum cu noua generație. Noul Polo va sosi în România în octombrie.

Volkswagen Polo a ajuns la generația cu numărul 6. Modelul din segmentul subcompact are o istorie de 42 de ani, iar cifrele sale de vânzări arată peste 14 milioane de unități din 1975 și până acum. După Golf este cel de-al doilea model din gama celor de la Volkswagen Group la acest capitol, iar anul trecut într-o ierarhie a țărilor din Uniunea Europeană, el a ocupat locul trei la vânzări după Golf și Renault Clio.

Constructorul din Wolfsburg a arătat în premieră mondială noul Polo la Berlin, cu trei luni înaintea Salonul Auto de la Frankfurt. Noul Polo este construit pe cea mai nouă platformă a grupului Volkswagen, MQB A0, inaugurată de rivalul de “casă”, Seat Ibiza. A rezultat un VW Polo mai mare față de generația anterioară: +81 mm lungime, +69 mm lățime și +94 mm ampatament. Chiar dacă noul model a redus un pic înălțimea, spațiul pentru capul pasagerului din fata este mai mare cu 15 mm, iar pentru cei din spate, acesta a crescut cu 21 mm. Are dimensiunile unui Golf IV! Portbagajul s-a mărit și el, de la 280 la 351 litri.

Volkswagen Polo GTI are acum 200 CP!
Vor fi disponibile 14 culori pentru caroserie și 12 modele de jante (cu dimensiuni intre 14 si 18 inch). Noul Polo va oferi 6 versiuni: Trendline, Comfortline, Highline, Beats, R-Line si GTI. Ediția specială Polo Beats este realizat în colaborare cu Beats Electronics al lui Dr. Dre, fiind cel ce-al doilea model din gamă după Up! Beats. Sistemul audio de înaltă performanță produce 300 de watti, furnizați prin intermediul a șapte difuzoare high-end, dar și cu ajutorul unui amplificator pe opt canale. Noul Polo GTI este mai puternic față de vechea generație: 200 CP și un propulsor 2.0 TSI, în comparație cu vechiul model ce oferea 192 CP și un motor 1.8 TSI.

Cu ce a venit noul model
În primul rând, în echiparea standard descoperim luminile LED de zi și funcțiile “Follow me home” (în momentul în care părăsești mașina, farurile rămân aprinse un anumit interval pentru a lumina calea). Sistemele de asistență sunt reprezentate de Cruise Control adaptiv, frânare automată în oraș (Automatic Emergency Braking), detectarea pietonilor, monitorizarea unghiurilor moarte și asistența la parcare.

La interior, Polo vine cu Active Info Display (generația a doua), în premieră pentru acest model, această dotare fiind evident opțională. Smartphone-urile pot fi încărcate wirelles, mai puțin produsele iPhone, iar conectivitatea este asigurată de Apple CarPlay și Android Auto. Display-urile au dimensiuni între 6,5 și 8 inch. Polo va avea doar caroserie cu cinci uși pentru piața europeană.

9 motorizări
Propulsoarele pe benzină și diesel oferă puteri de la 65 pînă la 150 CP. Toate propulsoarele de peste 95 CP au asociate transmisii automate DSG cu 7 trepte de viteză. Singurul motor turbo diesel disponibil este 1.6 TDI. La capitolul benzină, Polo vine cu 1.0 MPI aspirat cu 65 și 75 CP, 1.0 TSI turbo cu 95 și 115 CP și noul 1.5 TSI, 150 CP.

Adversari lui Volkswagen Polo

  • Seat Ibiza
  • Skoda Fabia
  • Ford Fiesta
  • Renault Clio
  • Suzuki Swift
  • Peugeot 208
  • Citroen C3
  • Opel Corsa
  • Ford Fiesta
  • Toyota Yaris
  • Mazda2
  • Nissan Micra
  • Hyundai i20
  • Honda Jazz

Leave a Comment