Share
Somonul, lider de piață la vânzări în România

Somonul, lider de piață la vânzări în România

Somonul și macroul conduc topul în ceea ce privește preferințele românilor în materie de pește. Anul trecut s-a înregistrat o creștere de 5% față de 2015. Clasamentul la vâr este completat de merluciu și cod alb. Au dispărut crapul românesc și păstrăvul!

Somonul, peștele campion în România! Potrivit celor de la Alfredo Seafood, explicația ar fi simplă: o dată cu scăderea TVA-ului, românii se uită acum și la calitatea peștelului cumpărat. Urmează macroul, merluciul și codul alb în top, Somonul a obținut vânzări de 210 milioane de lei, iar pentru macrou românii au cheltuit 157 de milioane de lei. Din punctul de vedere al volumelor, campion este însă macroul cu 31.500 de tone cumpărate, conform datelor Romfood Trading. Și piața fructelor de mare este în creștere!

“În afară de soiurile cumpărate în mod traditional în țara noastră, cum este macroul, au început să își facă loc produse care înainte erau considerate de nișă, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din această categorie face parte și somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns să facă parte în mod regulat din meniurile românilor. Odată cu scăderea TVA-ului, românii sunt mult mai atenți la ceea ce cumpără, la proveniență, citesc cu atenție etichetele, aleg preparate care sunt gata curățate și ambalate după tehnologii moderne, care le păstrează prospețimea și nutrienții”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al Romfood Trading.

Somonul este un pește mai scump, are o carne extrem de gustoasă, cu un conținut foarte mare de nutrienți în stare pură, în special acizi grași Omega 3 și Omega 6. Macroul este cumpărat la scară largă pentru că are un preț mai mic, Este un pește de apă sărată, provenit din captură (pește sălbatic) și conține cantități considerabile de vitamina B12.

În perioada celor două mari posturi, cele de Paște și Crăciun (martie – aprilie, respectiv noiembrie – decembrie), vânzările au înregistrat în 2016 o creștere cu circa 30%. De altfel, în perioadele respective românii cumpără și pești proveniți din captură și acvacultură din afara țării, congelați sau proaspeți, cât și soiuri din producția autohtonă: crapul, păstrăvul, sângerul, carasul sau novacul.

Alfredo Seafood se află în top trei mărci reprezentative pe piața de pește și fructe de mare din România, pe locul al doilea pe segmentul fructelor de mare și pe ultima poziție a podiumului în ceea ce privește peștele congelat. Romfood Trading se poate lăuda cu gama de produse “ultra proaspete”, pește și fructe de mare extrem de proaspete, abia capturate, care ajung la raft într-un interval cuprins între 10 și 60 de ore de când a fost prins.

Somon
Macrou

Leave a Comment