Share
Epoca smartwatch pare să apună imediat după răsărit

Epoca smartwatch pare să apună imediat după răsărit

Mulți s-au grăbit să catalogheze apariția smartwatch-urilor drept un eveniment major în industria IT, propovăduind totodată și moartea ceasurilor mecanice. Ei bine, după doar câțiva ani de „glorie”, vânzările de ceasuri inteligente se prăbușesc. IDC dovedește asta cu cifre!

Conform raportului International Data Corporation (IDC) pentru al treilea trimestru din 2016, vânzările de smartwatch-uri la nivel mondial au fost de doar 2,7 milioane de unități. Asta înseamnă o scădere cu nu mai puțin de 51,6% față de același trimestru din anul precedent. Pentru adepții cifrelor exacte, în perioada iulie – septembrie din 2015 erau comercializate 5,6 milioane de ceasuri inteligente.

Dacă vi se pare că vânzările dintr-un singur  trimestru nu sunt reprezentative pentru a marca o tendință să menționăm că și în al doilea trimestru din 2016 piața a înregistrat un declin semnificativ. Conform IDC, în perioada aprilie – iunie a acestui an, vânzările scăzuseră deja cu 32% față de trimestrul al doilea din 2015. E suficient de limpede că asistăm la o tendință care aduce cu o prăbușire a „fenomenului smartwatch”?

Intrând în amănunte este demn de menționat că Apple rămâne lider al pieței smartwatch cu vânzări de 1,1 milioane de unități în trimestrul trei din 2016. Însă marca înregistrează un declin de 71,6% față de aceeași perioadă din 2015.  Pe locul secund se află în acest an Garmin, firmă ale cărei ceasuri inteligente au fost achiziționate de 600.000 de clienți, în creștere cu 324,2% față de perioada iulie-septembrie 2015. A treia poziție în calsamentul vânzărilor este ocupată de Samsung cu 400.000 de unități vândute (+9%). Pe locurile următoare se clasează, în ordine, Lenovo și Pebble, fiecare cu circa 100.000 de unități vândute în trimestrul al treilea din 2016.

Revenind la liderul pieței, să menționăm că Apple Watch a fost făcut de râs chiar de cei care au în sarcină promovarea sa. Asta în urmă cu doar câteva săptămâni când, odată cu lansarea Apple Watch 2, cineva din companie a făcut gafa de a prezenta pe ecran un clasament al „vânzărilor mondiale de ceasuri” în care Apple Watch era plasat pe locul secund, după Rolex (!!!) și înaintea unor mărci precum Omega, Patek Philippe sau Longines. Dar mai multe detalii despre acest eveniment jenant ați putut citi în articolul Apple a vrut în lumea ceasurilor de lux. Aroganța a luat sfârșit în doar doi ani, publicat pe lifestylemag.ro pe 12 septembrie.

Leave a Comment