Share

Câți bani poți obține dacă îți este anulat zborul

Călătoriți tot mai des cu avionul și, din nefericire, se întâmplă ca unele companii aeriene să vă strice planurile anulând zborul. Știți când și cu cât trebuie să fiți despăgubiți în asemenea cazuri?

Tot mai mulți călători europeni preferă ca mijloc de transport avionul, iar românii nu fac notă discordantă. Scăderea prețului biletelor pentru unele companii aeriene, coroborată cu costurile destul de piperate ale transportului rutier sau feroviar, nemaivorbind de diferențele mari de timp pentru parcurgerea distanțelor, au dat naștere la un apetit fără precedent pentru zborul cu avionul . Problema e că, odată cu creșterea volulului de trafic, apar tot mai des și sincope ale unor companii aeriene care, din diferite motive, sunt nevoite să anuleze unele zboruri.

Cancel flight 1

Puțini călători români par să știe că, prin Convenția de la Montreal și noile reglementări ale Comisiei Europene, au fost consolidate drepturile pasagerilor aerieni. Pe lângă posibilitatea de a amâna, schimba, sau chiar anula biletul în anumite condiții stipulate de fiecare dată în „condițiile generale”, pe care operatorul are obligația să vi le prezinte la achiziționarea unui bilet, în situații extreme provocate din vina companiei aeriene puteți obține rambursări ale costului biletului, chiar și compensații.

Conform Convenției de la Montreal „o companie aeriană trebuie să respecte orarul anunțat, cu excepția cazului în care poate proba apariția unei situații de forță majoră”. În cazul unei întârzieri, dacă prin acest lucru suferiți un prejudiciu suplimentar (n.n – pe care trebuie să îl dovediți), articolele 19 și 20 din Convenție menționează obținerea unei compensații. În cazul anulării unui zbor aveți dreptul la asistență din partea operatorului aerian, iar compania are obligația de a vă oferi posibilitatea de a alege între:

  • Rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție, atât pentru cursa anulată, cât și pentru zborurile de conexiune dacă acestea devin inutile
  • Redirecționarea în condiții de transport comparabile spre destinația finală cât mai repede posibil
  • În afara acestor posibilități aveți dreptul de a solicita compensații în cuantum de 250 de euro pentru toate zborurile de până la 1.500 km; 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare între 1.500 și 3.500 km; 600 de euro pentru toate zborurile mai lungi de 3.500 km.

Atenție! Dacă vă este oferit un alt zbor, iar momentul sosirii la destinație nu depășește ora prevăzută pentru zborul inițial, compensația poate scădea cu 50%. De asemenea, nu puteți solicita deloc compensații dacă ați fost avertizat asupra anulării zborului cu cel puțin două săptămâni înainte de ora de plecare sau dacă, într-un termen cuprins între două săptămâni și 7 zile vi se oferă o redirecționare. De reținut că, în cazul în care compania demonstrează că anularea a fost cauzată de o situație de forță majoră, nu va fi nevoită să plătească nicio compensație. Compensațiile de mai sus se aplică și în cazul unei supra-rezervări a avionului.

Un mic sfat: Dacă nu vă grăbiți la destinație, acceptați compensația. Cum majoritatea zborurilor cu plecare din România parcurg peste 1.500 km, cei 400 de euro sau chiar 600 reprezintă un bonus pe care îl puteți folosi pentru o vacanță!Cancel flight

Leave a Comment